رافل افزار

سینی کابل و محصولات برقی، ساختمانی و صنعتی

سینی کابل و محصولات برقی، ساختمانی و صنعتی

مزایای سینی کابل از جنس فولاد ضد زنگ

سینی کابل فولاد ضد زنگ

سینی کابل راه حلی هوشمند و ایمن برای سازماندهی و  مدیریت کابل‌ها است تا اطمینان حاصل شود که کابل‌ها در گذر زمان آسیب نمی‌بینند؛ یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها سینی کابل از جنس فولاد ضد زنگ است.

به گزارش رافل افزار و به نقل از armafix، صنایع امروزی معتقدند که استفاده از سینی کابل استنلس استیل(فولاد ضد زنگ) مزایای زیادی دارد.

در میان آنها، اول و مهمتر از همه، فولاد ضد زنگ دارای مقاومت بالایی است و همچنین می‌توان آن را با هزینه کم خریداری کرد.

در برابر مواد رنگزا، مواد شیمیایی آلی و مواد شیمیایی معدنی مقاوم است و همچنین تضمین می‌کند که در شرایط واقعی حتی در شرایط کثیف نسبتاً تمیز باقی می‌ماند.

 

فولاد ضد زنگ موثرترین ماده برای مقابله با دمای بالا است. در دمای 800 درجه فارنهایت، فولادهای ضد زنگ AISI نوع 304 و 316 تقریباً 14 درصد از استحکام در دمای اتاق خود را از دست می‌دهند.

اگرچه فولادهای ضد زنگ از سایر مواد سینی کابل بهتر عمل می‌کنند؛ اما افزایش دمای خیلی بالا، می‌تواند طول عمر مواد را کاهش دهد.

از 15 تا 50 درصد بسته به دما و سایر موارد و فاکتورهای محیطی این شرایط ایجاد می‌شود.

استفاده از سینی کابل فولادی ضد زنگ مزایای متعددی دارد. همانطور که در ابتدا گفتیم مهم‎‌ترین فاکتور این است که فولاد ضد زنگ استحکام بالایی دارد و می‌توان آن را با هزینه کم تهیه کرد.

علاوه بر این این سینی کابل در برابر مواد شیمیایی و رنگزا، مواد شیمیایی آلی و مواد شیمیایی معدنی بسیار مقاوم است و در شرایط سخت و کثیف آلوده تمیز باقی می‌ماند.

NECS همچنین بیان می‌کند که تمام سینی‌های کابل فلزی باید به زمین متصل شوند (الزام در ماده 250.96) صرف نظر از اینکه سینی کابل به عنوان هادی اتصال به زمین (EGC) استفاده می‌شود یا خیر.

EGC مهم‌ترین رسانا در یک سیستم الکتریکی است. مزیت سینی کابل‌های فولادی ضد زنگ این است که NEC® فقط سینی‌های کابل آلومینیومی و فولادی را به عنوان EGC می‌شناسد.

رسانایی کم فولاد ضد زنگ نیز کاربردی است؛ زیرا هر گونه نوسانات الکتریکی که از طریق کابل‌ها و سیم‌ها منتقل می‌شود از طریق مواد فولادی ضد زنگ منتقل نمی‌شود.

اجزای آلیاژی فولاد ضد زنگ دارای مقاومت دمایی بالایی هستند، بنابراین سینی کابل‌های فولادی ضد زنگ در محیط‌هایی با دوره‌های طولانی و گرمای زیاد اثربخشی بالایی دارند و در عین حال امنیت بیشتری را در حین آتش سوزی ایجاد می‌کند.

 

همهٔ مزایای سینی‌های کابل فولاد ضد زنگ به همین جا ختم نمی‌شود. با توجه به اجزاء و تنوع آلیاژی فولاد ضد زنگ، امکان ایجاد سینی کابل از آن با مشخصات متنوع وجود دارد.

نه تنها می‌توان سینی کابل سنگین، متوسط و سبک را برای نیازهای صنعتی خاص ساخت، بلکه لوازم جانبی برای پشتیبانی از سینی کابل نیز می‌تواند از همان مواد  ساخته شوند؛ مانند آویزهای بالای سر برای ایمن سازی و دوام بالا در دسترس است.

 

کاربردهای صنایع سنگین سینی کابل فولادی ضد زنگ در ده عرض استاندارد موجود است : 50 میلی متر، 75 میلی متر، 100 میلی متر، 150 میلی متر، 225 میلی متر، 300 میلی متر، 450 میلی متر، 600 میلی متر، 750 میلی متر و 900 میلی متر.

طیف کاملی از کوپلرها، خم‌ها، سه راهی‌ها و رایزرها برای پیکربندی سینی کابل فولادی ضد زنگ و سیستم‌های مهار برای همه کاربردهای مسیریابی کابل در دسترس هستند و گزینه‌های بیشتری را در دسترس شما قرار می‌دهند.