رافل افزار

سینی کابل و محصولات برقی، ساختمانی و صنعتی

سینی کابل و محصولات برقی، ساختمانی و صنعتی

مزایای استفاده از سینی کابل فایبرگلاس

سینی کابل فایبرگلاس

استفاده از سیستم‌های سیم کشی سینی کابل بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا در مقایسه با سیستم‌های سنتی مقرون به صرفه‌تر، سازگارتر و قابل اعتمادتر است؛ در این میان سینی کابل فایبرگلاس مزایای زیادی دارد.

هنگام طراحی یک سیستم سینی کابل برای تاسیسات جدید یا موجود، از سینی کابل فایبرگلاس (FRP/GRP) استفاده کنید. سینی‌های کابل غیر فلزی در محیط‌های خشنی که مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر طولانی اهمیت دارد، محافظت عالی را ارائه می‌دهند.

 

سینی کابل فایبرگلاس

سینی کابل FRP/GRP بخشی جدایی ناپذیر از سیستم‌های مدیریت کابل است که از کابل‌های برق پشتیبانی کرده و از آنها در برابر محیط‌های خشن محافظت می‌کند.

بسیاری از افراد هنوز بر این باورند که فولاد از سایر سینی‌های کابل مقاومت بیشتری دارد و انتخاب عاقلانه‌تری است.

با این حال، فایبرگلاس همان نسبت استحکام را با وزن تنها یک سوم وزن فولاد فراهم می‌کند.

علاوه بر این امکان نصب آسان‌تر و مقرون به صرفه تر دارد. علاوه بر این، این صرفه جویی در وزن باعث صرفه جویی فوق العاده‌ای در هزینه چرخه عمر می‌شود. سینی کابل فایبرگلاس علاوه بر اینکه در برابر خوردگی مقاوم است، غیر رسانا و مغناطیسی است، بنابراین خطرات شوک را کاهش می‌دهد.

سینی کابل فایبرگلاس برای محیط‌های صنعتی

سینی‌های کابل فایبرگلاس با هدف دوام بالا ساخته شده‌اند. به همین دلیل، آنها در درجه اول برای محیط‌های خشن استفاده می‌شوند که مواد دیگر در آن محیط مشکل خوردندگی دارند.  این شامل محیط‌های دریایی، صنعتی، شیمیایی و ساختمانی می‌شود.

سینی‌های کابل فایبرگلاس نیز برای قرار دادن کابل‌های ارتباطاتی، فیبر نوری و لوله‌های هیدرولیک استفاده می‌شود.

از آنجایی که آنها برای ایمنی و طول عمر مطلوب طراحی شده‌اند، مشتریان در این صنعت به طور مداوم این جنس سینی کابل را انتخاب می‌کنند.

سینی‌های کابل فایبرگلاس به منظور کیفیت و عملکرد خوب و بالا در مسافت‌های طولانی طراحی شده است.

بسته به نیاز خود، می‌توانید یک سینی کابل فایبرگلاس حفره دار یا یک سینی کف یکپارچه را انتخاب کنید و سپس شکاف‌های اضافی برای تسمه‌ها ایجاد کنید تا در صورت نیاز کابل‌ها را مرتب نگه دارید.

این سیستم‌های سینی کابل فایبرگلاس دارای کانال‌هایی هستند که کابل‌ها را سازماندهی می‌کنند و از جمع شدن و ساییده شدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کنند.

 

مزایای سینی کابل فایبرگلاس

سینی‌های کابل فایبرگلاس سبک ، استحکام بالا، نصب انعطاف‌پذیری دارند و می‌توانند در محیط‌های سخت مقاومت کرده و برای سیستم‌های مدیریت کابل در شرایط چالش برانگیز مانند کارخانه‌های شیمیایی و ساخت‌وساز مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای استفاده از سینی کابل فایبرگلاس نسبت به فولاد، بسته به کاربرد، بی نظیر است. چند مزیت کلیدی سینی کابل FRP عبارتند از:

  • مقاوم در برابر خوردگی
  • استحکام بالا
  • ماندگاری بالا
  • سبک وزن
  • مقاوم در برابر آتش
  • نصب آسان
  • نارسانا
  • غیر مغناطیسی
  • زنگ نمی‌زند
  • خطرات شوک را کاهش دهید
  • عملکرد بالا در محیط‌های دریایی/ساحلی
  • در چندین گزینه و رنگ موجود است
  • برای نصب نیازی به ابزار خاص یا مجوز کار نیست

سینی کابل فایبرگلاس به عنوان سینی کابل پلاستیکی تقویت شده با فایبر گلاس (FRP)، سینی کابل غیرفلزی و سینی کابل پلاستیکی تقویت شده با شیشه (GRP) نیز شناخته می‌شود.

آنها برای مطابقت با استانداردهای NEMA FG-1 تست می‌شوند و تمام الزامات را برآورده می‌کنند.

سینی‌های کابل فایبرگلاس در فهرست UL، تایید شده ABS هستند. علاوه بر این، به طور کلی دارای گواهی ISO 9001:2008 است.

سینی فایبر گلاس همچنین با درجه بندی NEMA 20C برای 100 پوند به ازای هر فوت در یک دهانه 20 فوتی مطابقت دارد.

این بدان معناست که سینی کابل فایبرگلاس به دلیل فرآیند تولید منحصر به فرد می‌تواند بیش از 100 پوند با دهانه 20 فوت بارگیری کند.

 

چرا باید سینی کابل فایبرگلاس را انتخاب کنیم؟

در حالی که سینی‌های فلزی برای هدف دوام به مدت یک قرن مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما هنوز رسانا و مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند. فن‌آوری‌های پوششی کابل به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که جریان‌های الکتریکی را مدیریت کنند، اما این بدان معنا نیست که ما نسبت به آنچه برای سازماندهی کابل‌ها استفاده می‌کنیم بی تفاوت باشیم.

فایبرگلاس برای 25-30 سال ساخته شده و خراب نمی‌شود و قدمت آن به سال 1932 باز می‌گردد.

در ابتدا به عنوان عایق و مقاوم در برابر شعله استفاده می‌شد. فایبرگلاسی که امروزه می‌شناسیم در واقع به طور تصادفی اختراع شده است.

این فایبرگلاس در تلاش برای جوش دادن دو قطعه شیشه به یکدیگر ایجاد شده که جریان هوای فشرده به بلوک‌ها برخورد کرد و بلوک‌ها را به الیاف تبدیل کرد.

پس از سال‌ها اصلاح، این ماده به دلیل دوام بالا برای ساخت هواپیما، خودرو و قطعات قایق نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده از سیستم‌های سینی کابل فایبرگلاس تضمین می‌کند که مکان‌های کاری شما بدون توجه به شرایط؛ ایمن باقی می‌ماند.

علاوه بر این، آنها سرمایه‌ای هستند که بیشتر از تجهیزات شما دوام می‌آورند و زمانی که قصد ارتقای امکانات دارید، می‌توانند دوباره از آنها استفاده کنید.

منبع: mystrikingly